Plan zajęć

Ucz się 10 minut dziennie przez 20 dni!

 


 

Co będziemy robić przez 20 dni?

 
Pisać scenariusz 5-minutowego filmu (bajki, animacji) dla dzieci.
 


 

Dlaczego właśnie scenariusz?

 
1) Bo to najprostszy sposób na to, żeby naprawdę i na zawsze pokochać i język polski, i samo pisanie.
 
2) Tworząc scenariusz, Twoje dziecko nauczy się pisać rzeczy przydatne w każdej szkole: streszczenia, charakterystyki postaci, opisy przyrody, dialogi, a nawet rozprawki.
 
3) Pisanie scenariuszy wyjątkowo skutecznie rozwija też wyobraźnię (plastyczną i językową). Powód jest prosty: trzeba mieć najpierw w głowie to, co potem zostanie przeniesione na ekran 🙂
 
4) Pisanie scenariuszy to wreszcie doskonały wstęp do pisania opowiadań, bajek, powieści i innych form, ponieważ uczy tworzenia właściwej struktury treści.
 
5) Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że pisanie scenariuszy jest zajęciem, z którym poradzi sobie praktycznie każde dziecko.
 


 

Szczegółowy plan zajęć:

 


 

Tydzień pierwszy: KTO, GDZIE I KIEDY

 
Dzień 1: pomysły na miejsce i czas akcji
 
Dzień 2: bohater pierwszoplanowy – charakterystyka postaci
 
Dzień 3: przeciwnik – charakterystyka postaci
 
Dzień 4: pozostali bohaterowie – charakterystyka postaci
 
Dzień 5: pragnienia bohaterów – charakterystyka postaci
 


 

Tydzień drugi: CO SIĘ DZIEJE?

 
Dzień 1: pierwszy zarys historii
 
Dzień 2: drugi zarys historii
 
Dzień 3: zwroty akcji – nauka zwiększania atrakcyjności historii
 
Dzień 4: nauka pisania planów ramowych i szczegółowych
 
Dzień 5: finalny zarys historii – nauka pisania streszczeń i opowiadań
 


 

Tydzień trzeci: JAK TO SIĘ DZIEJE?

 
Dzień 1: opisy scen – nauka tworzenia opisów miejsc, przyrody itp.
 
Dzień 2: pierwsza scena
 
Dzień 3: zasada show, don’t tell
 
Dzień 4: dialogi i monologi
 
Dzień 5: druga scena – nauka tworzenia napięcia w scenie
 


 

Tydzień czwarty: WSZYSTKO ZMIERZA DO FINAŁU

 
Dzień 1: scena trzecia – elementy rozprawki
 
Dzień 2: scena czwarta – drugi punkt zwrotny
 
Dzień 3: scena piąta – satysfakcjonujące zakończenie filmu
 
Dzień 4: ostatnie poprawki – nauka wycinania wszystkiego, co zbędne
 
Dzień 5: tytuł filmu + slogan reklamujący film – tworzenie tytułów + nauka pisania haseł reklamowych
 


 

Informacja dla uczniów:

 
Zajęcia trwają 20 dni, ale to uczeń sam decyduje, kiedy chce otrzymać kolejną lekcję.
 
Można więc robić sobie przerwy w nauce (dowolnej długości).
 


 

Chcesz o coś zapytać? Napisz do mnie: